Aktiva Ämnen  Medlemslista  Sök  Hjälp
  Registrera  Logga in
Frågor
 Avdelning » Frågor & svar » Juridik- & ekonomifrågor » Frågor
Ämne: lånat ut pengar till en privat person
Författare Meddelande
H-E Eriksson
Gäst [Oregistrerad]

Ämne: lånat ut pengar till en privat person
    Skickat: 26 Sep 2016 Kl 16:26
Hej
Polisanmälan förslag
Till
Polisen i staden --

Även skickat detta till polisen i Frosta kommun, Norge.

Anmälan rörande bedrägeri, bedrägligt beteende, vilseledande uppgifter, påverkan i sakfrågan, lureri.

Lånat ut 10 000 kr, som inte betalas tillbaka, tyvärr.

Person 1. Förmedlare och som jag känner sedan en längre tid, dock inte en mycket nära vän.
kvinna --x, Boliden, Sverige ca 50 år
Person 2. Lånemottagare --x, Norge ca 50 år, honom känner jag inte så bra.
Person 3. Jag som lånat ut dessa 10 000 kr, heter --x, boende i Skellefteå, Sverige, 68 år

Alla parter är alltså kända i detta ärende.

Kort historia.
För ca 4 till 5 månader sedan blev jag uppringd av kvinna boende i Boliden, som berättade om flera olika saker, som hon ville att jag skulle delta eller gå med i, vilket jag vänligen avisade dvs. inte accepterade.

Hon är en nitisk kvinna, som fortsatte att ringa mig flera ggr. till. Under ca en månadstid och ville att jag skulle titta och sätta mig in i användningen av den ev. nya kommande valutan kryptovaluta med namnet ”Leo Coins”.
Alltså liknade BITCOIN. Även detta tackade jag nej till.

Men lite senare, så ringde honom igen och sa att hennes bästa vän i Norge, hade en son som var mycket sjuk och skulle flygas till Tyskland, för en större behandling av stamceller och vännen saknade 10 000 kr, hon frågade om jag kunde hjälpa honom.

Givetvis så tackade jag nej igen.
Men hon ringde mig minst 5 till 6 ggr. till, under några dygn och jag sa då ok. om jag får tillbaka pengarna av dem ,när de hade ordnat upp sig, detta problem med sonens sjukdom. Så att sonen skulle få en lugnare återhämtning i Norge. Jag vet att sonen åter är hemma i Norge igen, sedan en längre tid.
Vilket hon i Boliden lovade mig, att jag skulle få igen mina pengar.
Jag skickade då över 10 000 kr till den norske man -- privata bankkonto och jag kollade senare upp detta, att han fått dem, via hon i Boliden ---, som då intygade detta.
I samband med detta,dvs samma dag,som jag skickade pengana så skickade jag ett extra mail till honom och sa obs. att detta är ett lån, som ska betalas tillbaka till mig, när pojkens behandlad är avklarad i Tyskland eller att du ordnar upp detta med dina egna bankkontakter i Norge snarast.

Inga pengar har kommit ännu till mig och jag har påmint honom flera ggr. att ordna upp detta och skicka mig mitt lån på 10.000kr snarast, efter några påstötningar, så bad han om mitt privata bankkonto nummer, (här emellan hade det gått, en längre tid, säkert några månader) kontot vilket jag skickade till honom, för ca 3 till 4 veckor sedan och sa att jag och min fru skulle åka på semester och vara borta 2,5 veckor, så jag ville att han skulle betala in mina 10.000 kr till mig, före den 19 sept. 2016, när vi skulle vara tillbaka i Sverige, om inte, så kommer jag att polisanmäla dig för ocker, lureri mm.
Men inga pengar fanns på mitt konto den 19 sept. ännu mindre idag, söndagen den 25 sept. 2016, så jag ser ingen annan väg att gå, än att anmäla dessa båda två för bedrägligt handlande, vilseledande uppgifter, etc. och lureri.
Här ställer man privat upp för en sjukpersons bästa och som tack får man inte tillbaka sina egna privata pengar, jag vill att ni utreder detta ärende och straffar dessa båda kända personer med hårda påföljder, enligt lagen. Plus att de betalar tillbaka mina 10 000 kr, plus ränta övriga kostnader och alla avgifter.
Jag har det mesta dokumenten kvar oss emellan, via mina mappar i min egen dator.

Är detta den rätta vägen att gå eller finns det andra juridiska vägar att gå ????
IP Loggad

Snabb svar
Namn:

Meddelande:
   Aktivera Forumkoder för att formatera inlägg
CAPTCHA Säkerhetskodskontroll:
 Ladda ny kod
Vänligen ange säkerhetskoden exakt som den visar.
Var god försäkra dig om så att cookies är aktiverat i din webbläsare för denna hemsida

Utskriftvänlig version

Forum hopp
Du kan skicka nya ämnen i detta forum
Du kan svara på ämnen i detta forum
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum
Du kan inte redigera dina inlägg i detta forum
Du kan inte skapa omröstningar i detta forum
Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum

Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide

Denna sida genererades på 0,078 sekunder.