| Aktiva �mnen Medlemslista S�k Hj�lp | |
| Registrera Logga in |
| Fr�gor | |
| Avdelning » Fr�gor & svar » Juridik- & ekonomifr�gor » Fr�gor |
| �mne: l�nat ut pengar till en privat person | ||
|
|
| F�rfattare | Meddelande |
|
H-E Eriksson
G�st [Oregistrerad] |
�mne: l�nat ut pengar till en privat person Skickat: 26 Sep 2016 Kl 16:26 |
|
Hej
Polisanm�lan f�rslag Till Polisen i staden -- �ven skickat detta till polisen i Frosta kommun, Norge. Anm�lan r�rande bedr�geri, bedr�gligt beteende, vilseledande uppgifter, p�verkan i sakfr�gan, lureri. L�nat ut 10 000 kr, som inte betalas tillbaka, tyv�rr. Person 1. F�rmedlare och som jag k�nner sedan en l�ngre tid, dock inte en mycket n�ra v�n. kvinna --x, Boliden, Sverige ca 50 �r Person 2. L�nemottagare --x, Norge ca 50 �r, honom k�nner jag inte s� bra. Person 3. Jag som l�nat ut dessa 10 000 kr, heter --x, boende i Skellefte�, Sverige, 68 �r Alla parter �r allts� k�nda i detta �rende. Kort historia. F�r ca 4 till 5 m�nader sedan blev jag uppringd av kvinna boende i Boliden, som ber�ttade om flera olika saker, som hon ville att jag skulle delta eller g� med i, vilket jag v�nligen avisade dvs. inte accepterade. Hon �r en nitisk kvinna, som fortsatte att ringa mig flera ggr. till. Under ca en m�nadstid och ville att jag skulle titta och s�tta mig in i anv�ndningen av den ev. nya kommande valutan kryptovaluta med namnet �Leo Coins�. Allts� liknade BITCOIN. �ven detta tackade jag nej till. Men lite senare, s� ringde honom igen och sa att hennes b�sta v�n i Norge, hade en son som var mycket sjuk och skulle flygas till Tyskland, f�r en st�rre behandling av stamceller och v�nnen saknade 10 000 kr, hon fr�gade om jag kunde hj�lpa honom. Givetvis s� tackade jag nej igen. Men hon ringde mig minst 5 till 6 ggr. till, under n�gra dygn och jag sa d� ok. om jag f�r tillbaka pengarna av dem ,n�r de hade ordnat upp sig, detta problem med sonens sjukdom. S� att sonen skulle f� en lugnare �terh�mtning i Norge. Jag vet att sonen �ter �r hemma i Norge igen, sedan en l�ngre tid. Vilket hon i Boliden lovade mig, att jag skulle f� igen mina pengar. Jag skickade d� �ver 10 000 kr till den norske man -- privata bankkonto och jag kollade senare upp detta, att han f�tt dem, via hon i Boliden ---, som d� intygade detta. I samband med detta,dvs samma dag,som jag skickade pengana s� skickade jag ett extra mail till honom och sa obs. att detta �r ett l�n, som ska betalas tillbaka till mig, n�r pojkens behandlad �r avklarad i Tyskland eller att du ordnar upp detta med dina egna bankkontakter i Norge snarast. Inga pengar har kommit �nnu till mig och jag har p�mint honom flera ggr. att ordna upp detta och skicka mig mitt l�n p� 10.000kr snarast, efter n�gra p�st�tningar, s� bad han om mitt privata bankkonto nummer, (h�r emellan hade det g�tt, en l�ngre tid, s�kert n�gra m�nader) kontot vilket jag skickade till honom, f�r ca 3 till 4 veckor sedan och sa att jag och min fru skulle �ka p� semester och vara borta 2,5 veckor, s� jag ville att han skulle betala in mina 10.000 kr till mig, f�re den 19 sept. 2016, n�r vi skulle vara tillbaka i Sverige, om inte, s� kommer jag att polisanm�la dig f�r ocker, lureri mm. Men inga pengar fanns p� mitt konto den 19 sept. �nnu mindre idag, s�ndagen den 25 sept. 2016, s� jag ser ingen annan v�g att g�, �n att anm�la dessa b�da tv� f�r bedr�gligt handlande, vilseledande uppgifter, etc. och lureri. H�r st�ller man privat upp f�r en sjukpersons b�sta och som tack f�r man inte tillbaka sina egna privata pengar, jag vill att ni utreder detta �rende och straffar dessa b�da k�nda personer med h�rda p�f�ljder, enligt lagen. Plus att de betalar tillbaka mina 10 000 kr, plus r�nta �vriga kostnader och alla avgifter. Jag har det mesta dokumenten kvar oss emellan, via mina mappar i min egen dator. �r detta den r�tta v�gen att g� eller finns det andra juridiska v�gar att g� ???? |
|
| IP Loggad | |
Forum hopp |
Du kan skicka nya �mnen i detta forum Du kan svara p� �mnen i detta forum Du kan inte radera dina inl�gg i detta forum Du kan inte redigera dina inl�gg i detta forum Du kan inte skapa omr�stningar i detta forum Du kan inte r�sta i omr�stningar i detta forum |
|